JĖGOS AITVARAI -
KAITAI - KAS TAI?

Kitesurfing ar kiteboarding, pavadinimai kilę iš anglų k. power kite - jėgos aitvarai arba kaitai, kitesurfing - tai serfingas arba plaukimas banglente bangose naudojant kaitą kaip varomąją jegą, kiteboarding - tai plaukimo stilius kilęs iš wakeboarding - plaukimas vandens paviršiumi specialiai tam skirta lenta traukiant kateriui ar kita, kiteboarding tai plaukimas vandens paviršiumi specialiai tam skirta lenta tempiant jėgos aitvarui, snowkiting- čiuožimas snieglente arba slidėmis sniegu arba ledu tempiant jėgos aitvarui.

Kaitavimas - kas tai yra ?

Kaitavimas yra judėjimas žemės, vandens, sniego ar ledo paviršiumi valdant traukiamąją jėgos aitvaro jėgą. Kaitavimas tampa vis populiaresnis, saugesnis bei lengviau įsisavinamas sportas dėl tobulėjančių aitvarų dizainų, inovacijų saugumo sistemose bei kaitavimo mokyklų taikomų metodikų. Kaitavimas skirstomas į kelis plaukiojimo stilius: freeride, freestyle , wake-style, waveriding (verčiant iš anglų k. tai tiesiog plaukimas laisvu stiliumi, triukai nuo paprasto šuoliuko iki sudėtingų jėgos triukų bei plaukimu bangose ). Neoficialiais duomenimis šiomis dienomis pasaulyje skaičiuojama apie 2 milionai šio sporto propoguotojų ir skaičius su kiekviena diena vis auga. Susidomėjote? Norite išmėginti jėgos aitvarų sportą? Dabar pats laikas tai padaryti!

Registruokitės į jėgos aitvarų mokyklą dabar!

Nuo ko pradėti kaituoti ?

Kaitavimas yra ekstremali sporto šaka. Rekomenduojama pradėti mokintis jėgos aitvarų mokykloje su patyrusiu instruktoriumi. Jūs išmoksite saugiai ir per trumpą laiką valdyti jėgos aitvarą. Susipažinsite su aitvarų gamintojais, aitvarų modeliais bei patyrę profesionalūs sertifikuoti instruktoriai padės išsirinkti jums tinkamą įrangą.

Įrangos kaina priklauso nuo gamintojo, lygio bei kokybės. Taip pat yra daug naudotos įrangos, tačiau ją rinktis reikėtų itin kruopščiai. Iš pirmo žvilgsnio gerai atrodanti įranga gali būti visiškai susidėvėjusi. Jums reikės jėgos aitvaro, vairalazdės (baras) su stropomis, lentos, trapecijos ir žinoma vėjo. Jei oras nelepins šiluma, tikėtina, kad jums taip pat prireiks hidrokostiumo, gelbėjimosi liemenės, pirštinių ir neopreninės kepurės. Įsigiję porą skirtingo dydžio jėgos aitvarų, galėsite kaituoti prie įvairesnių oro sąlygų (platesniame vėjo stiprumo diapazone).

Tačiau visada turite galimybę nuomotis visą įrangą Go2kite mokykloje, jeigu neplanuojate praleisti visų vasaros dienų, gaudant vėją Lietuvoje ir užsienyje.

MOKYMAI

Išmok gaudyti vėją!

Kurso metu:

  • Susipažinsite su įranga;
  • Išmoksite tinkamai ją paruošiti ir patikrinti prieš plaukimą;
  • Saugiai  pakelti ir nuleisti aitvarą;
  • Pažinsite vėjo langą ir jo zonas;
  • Įvaldysite jėgos aitvaro kontrolę ant žemės;
  • Išmoksite pakelti ir valdyti jėgos aitvarą vandenyje;
  • Reguliuoti aitvaro jėgą;
  • “Body-drag’o” - plaukti be lentos;
  • “Saugums (self-resque)” technikos giliame vandenyje;
  • Išmoksite vandens startą ir plaukti į abi puses;
  • Plaukti į vėją -  plaukti ir grįžti į tą pačią vietą
  • Bendras plaukimo vandenyje taisykles (Dešinės pusės taisyklė);
  • Susidėti tvarkingvai įrangą  po plaukimo.

Po kursų tapsite savarankiškais kaituotojais !!!

SAUGUS KAITO PAKĖLIMAS IR NULEIDIMAS

Jėgos aitvarą kaip taisyklė kelia ir nuleidžia su padėjėju. Padėjėjas stato jėgos aitvarą pagrindine pūsle į vėją, vėjo lango krašte. Sulaukus kaituotojo komandos paleidžia aitvarą. Atvirkštine tvarka kaitas nuleidžiamas, padėjėjas pagauna vėjo lango kraštu nuleidžiamą aitvarą ir paguldo ant žemės taip, kad vėjas jo neatkeltų. Toks jėgos aitvaro pakėlimas ir nuleidimas yra pats saugiausias.
Pradžioje jėgos aitvaras keliamas nuo žemės vėjo lango kraštu į zenitą t.y. virš galvos. Aitvaras turėtų truputį kiltelti, tačiau savo svoriu kompensuojate šią trauką. Privalu būti atsargiam. Vėjo sustiprėjimas ar gūsis gali padidinti aitvaro keliamąją jėgą ir kūno svorio gali neužtekti jį išlaikyti. Rezultate - jus gali pakelti į orą. Dėl šios priežasties, mokintis valdyti jėgos aitvarą yra daug saugiau vandenyje nei ant žemės. 
Dradžiama kaituoti kuomet vėjas yra nuo kranto ir nėra gelbėjimo laivo. Sugedus įrangai ar vienam jos komponentų, teks su ja atsisveikinti. Taip pat grįžti į krantą prireiks daug jėgų ir laiko. Todėl rekomenduojama kaituoti tuomet, kai vėjo kryptis  yra  lygiagreti krantui arba pasisukus į krantą. Tokiu atveju, nutikus netikėtumams visada lengviau pasieksite krantą.
Pasirinkę pamokas su patyrusiais sertifikuotais instruktoriais Jūsų progresas bus žymiai greitesnis. Taip sutaupysite savo laiką ir finansines išlaidas. Taip pat išvengsite nemalonių incidentų, traumų bei galėsite anksčiau pradėti mėgautis pilnavertišku kaitavimu ir vėjo teikiamu malonumu.

KITEBOARDING'O ISTORIJA

 
 

Kinijoje jau 13 amžiuje pradėjo naudoti aitvarų traukiamąja jėgą. 1800 metais George Pocock pradėjo naudoti didesnio dydžio aitvarus. Varyti vežimus sausumoje bei laivus vandenyje, naudojant 4-stropų sistema. Principas išlikęs tas pats. Panaši valdymo sistema naudojama šiuo metu jėgų aitvarų sporte. Taip pat buvo pastebėta galimybė judėti į vėją su vežimu bei laivu. Buvo ketinama pakeisti arklių traukiamąją jėga į aitvarų, nes tuo metu arkliai buvo apmokestinti mokesčiais.

1903 metais aviacijos pionierius Samuel Cody sukūrė "žmogų kelianti aitvarą" bei sėkmingai kirto Anglijos kanalą nedideliu laivu traukiamą,  jėgos aitvaro.

70-tųjų gale buvo sukurtos aitvaro stropos (kaitą laikančios virvės) iš Kevlaro vėliau Spectra , tai padidino jėgos aitvaro kontrolę nes lyginant su paprastom virvėm jos turi žymiai didesni standumą traukiant. 1978 metais Ian Day's Tornado katamaranas traukiamas jėgos aitvaru "FlexiFoil" pasekė 40km/val greitį. 80-taisiais buvo sėkmingai kombinuojamas jėgos aitvaras su kanojomis, ledrogėmis, kalnų slidėmis, vandens slidėmis bei riedlentėmis.

 
 
 
 

70-tųjų gale- 80-tųjų pradžioje du broliai Bruno Legaignoux ir Dominique Legaignoux iš Prancūzijos sukūrė bei už patentavo pirmą pripučiamą jėgos aitvarą naudojama šių dienų sporte. Nuo to laiko tokia konstrukcija naudoja dauguma kompanijų gaminant jėgos aitvarus. 1990 jėgos aitvaro buggying'o pionierius Peter Lynn pradėjo naudoti modernius parafoil aitvarus važinėtis specialiai tam sukonstruotais vežimėliais. Jėgos aitvarų buggying'as greitai išpopuliarėjo visame pasaulyje, 1999 metais buvo parduota daugiau kaip 14,000 buggių.

Modernius jėgos aitvarus lygiagrečiai kuria Roeseleriai iš JAV bei Legaignoux iš Prancuzijos. Bill Roeseler Boeingo aerodinamikas ir jo sūnus Corey Roeseler patentuoja "KiteSki" sistemą kurią sudaro vandens slidės ir dviejų stropų delta stiliaus jėgos aitvaras kontroliuojamas baro bei gervės-stabdžių sistema. KiteSki sistema pardavime pasirodė 1994 m. KiteSki turėjo primityvią pakėlimo sistema iš vandens bei galėjo kilti į vėją. 1995 metais Corey Roeseler apsilankė pas Peter Lynn Naujojoje Zelandijoje Clearwater ežere bei demonstravo greiti, balansą, bei kilimą į vėją.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1996 m. Laird Hamilton ir Manu Bertin pirmieji pradėjo populiarinti jėgos aitvarų sportą Havajų Maui pakrantėje.

1997 m. broliai Legaignoux sukūrė bei pardavė "Wipika" kompanijai aitvarą turintį pripučiamas pūsles bei tinklelio sušimo sistema kuri leido aitvarui lengvai kilti iš vandens. Bruno Legaignoux tęsė bow kaito kūrimą bei bandymus, daugelis kompanijų vėliau įsigijo licencijas šio dizaino kaitams gaminti.
1998 m. jėgos aitvarų sportas tampa pilnaverčiu sportu bei atsidaro pirmosios jėgos aitvarų mokyklos. Pirmosios varžybos įvyko 1998 m. Rugsėjo mėn. Maui saloje, Flash Austin laimėjo šias varžybas.[3]

1999 metais vienakryptės lentos atkeliavusios iš burlenčių ir banglenčių sporto tapo dominuojančios jėgos aitvarų sporte. Nuo 2001 m. vandenlenčių stiliaus dvipusės lentos vis labiau populiarėja. Rugsėjo 18 2008 m. per "Luderitz Speed Challenge"[8] Namibijoje, jėgos aitvarai tampa greičiausiu burlaiviu ant vandens.

"World Sailing Speed Record Council"[9] (WSSRC) įteisintas greitis pasiektas Robert Douglas iš USA 49.84 mazgai (92.30kmph). Keliomis dienomis vėliau Spalio 3, 2008, Sebastien Cattelan iš Prancūzijos peržengė 50 mazgų ribą su jėgos aitvaru bei (WSSRC) įteisino 50.25 mazgų 93.08 km/val greitį. Sekančia dieną Spalio 4d. 2008m. Alex Caizergues iš Prancūzijos nustato naują rekordą 50.57 mazgų 93.66 km/val greitį. Nuo šios dienos tai yra absoliutus burlaivių ant vandens pasaulio greičio rekordas.

REGISTRUOKIS Į MOKYKLĄ!

Į VIRŠŲ